tisdag 25 november 2008

snö

nu är det ett tag sen jag skrev sist, men hey! det har snöat! första dagen med snö gick jag i diket hela vägen ner till spårvagnen eftersom jag tycker om när det knarrar under fötterna.
hur som har jag även införskaffat fabulösa ögonfransar till tip the velvet på fredag









och mina halsdukar finns att köpa på drömma nu, dock har jag ingen bild på dem. det är lite dumt, men det kanske kommer. de är hur som flätade. och jag har idag virkat en ros. yey. händelserika dagar. inte. men jag är nöjd ändå.












dagens wikipediaord är snö (för just nu vill jag ha mer, även fast jag håller på att frysa ihjäl så fort jag kliver utanför dörren):
Snö är en form av nederbörd där vattnet haft tid och erforderlig temperatur att bilda kristallet, som klumpar ihop sig och faller till marken. Jämför regn och hagel. Snö är vanligast på vintern, men kan förekomma andra årstider om temperaturen medger detta. De nedfallande iskristallerna kallas i dagligt tal för snöflingor. Dessa är ett granulärt material och har därmed en mjuk struktur, men snömassor blir mer kompakta om de pressas samman.

Inga kommentarer: