onsdag 5 november 2008

massage och sjukhus

idag har jag kommit hem till elina och fått mat. lyx, lyx. jag älskar när folk lagar mat åt mig! OCH det bästa av allt! va har masserat varandra. underbart! jag älskar massage och önskar att jag kunde få det varje dag hela tiden. samtidigt tittade vi på grey´s anatomy. jo, sen kan jag även tillägga att jag såg obamas vinnartal och fick tårar i ögonen. inte alls för att jag har någon som helst koll på vad han står för eller pga det han sa utan för att det bara är så fint med massa glada människor osv.









wikipedia säger följande om massage:
Massage [-sasch], fr. (av gr. ma'sséin eller arab. mass, "trycka, gnida, knåda"), ett i senare tider i Frankrike uppkommet uttryck för den allmänna eller lokala behandling medelst gnidning, knådning, kramning och bultning av muskler. Metoden har fortlevt sedan äldsta tid, i synnerhet bland Orientens folk, hos vilka den ännu utgör en väsentlig del av deras badkultur med exempelvis turkiska hamam.

Inga kommentarer: