tisdag 18 november 2008

ännu en dag...

jag har blivit så fruktansvärt dålig på att göra saker. jag sitter i min lägenhet och gör verkligen ingenting. det här är tredje dagen på rad. fan. hur svårt kan det vara att hitta på något liksom. snälla! dra mig upp från tristessen! ge mig förslag på saker att göra någon.
hur som. det mest intressanta idag är nog att jag har druckit varm choklad. jag fick vänta väldigt länge dock för mattias skulle bara skicka ett mail och det tog tusen år och jag kom verkligen inte ihåg hur man gör varm choklad.











men hey, jag har iaf fint nagellack!(man måste kunna se något positivt i allt, det är nog min starka sida, eller inte, men jag kan ju låtsas.)

dagens ord från wikipedia är nagellack eller varm choklad (jag kunde inte bestämma innan jag har kollat vad det står):

Nagellack är ett lack som man målar på finger- och tånaglar. Nagellack finns i alla möjliga färger, men det mest klassiska är olika nyanser av rött. De flesta nagellacker görs av cellulosanitrat upplöst i lösningsmedel tillsammans med något färgpigment.

Många nagellack innehåller bl.a. formaldehyd eller andra farliga ämnen. Dessa bör undvikas.

(texten om choklad var sjukt tråkig, eller rättare sagt tråkigare än den här så dagens ord blev alltså nagellack)

1 kommentar:

Mandy Juno sa...

pärlplattor, kojbyggande, måla om, sy dockkläder, läsa sagor högt i telefon och snurra runt är bra saker när en inte kommer på nåt annat.