onsdag 26 november 2008

peptalk och underbara tyll

jag har varit på arbetsförmedlingen idag. det gick väl sådär. linda är bra, men jag känner att hoppet om att få jobb i dessa dagar har börjat sina en aning. jag ska börja tänka ut andra brancher jag kan tänka mig jobba inom. tex café. hemska tanke, men okej.
sen var jag hos angelica och fick svart tyll. jag hade nästan glömt hur underbart jag tycker att det är att jobba med tyll. jag blir på så gott humör av det! jag ska göra ett tillbehör till min outfit till tip the velvet på fredag.











imorgon ska dagen ägnas åt att plocka undan smutsiga underkläder från mitt golv samt drömma. yey.

wikipedia säger följande om arbetsförmedlingen idag:
Arbetsförmedlingen ska verka för att förbättra arbetsmarknadens
funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft, prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Tanken är inte att Arbetsförmedlingen ska ordna anställning åt en arbetssökande. Istället ska myndigheten bidra till att rusta varje enskild individ och vara en länk mellan företag med rekryteringsbehov och den arbetssökande.

(där ser man!)

Inga kommentarer: