tisdag 11 november 2008

hemhemhem

när jag fyllde år fick jag den finaste presenten någonsin av mattias. det är ett porträtt av mig.









om man vänder på henne så har hon en stor fitta (mattias säger att det är hennes mage, men jag är övertygad om att det är hennes fitta) där det ligger massa foton från när jag och mattias lärde känna varandra första gången.












här är vår standardpose genom åren.









tja.. annars har jag nog inte så mycket att berätta idag förutom att jag har en fläck på neongult nagellack på mitt högra lår.

angående porträtt skriver wikipedia följande:
Porträttets huvudsakliga funktion är att representera den icke närvarande, att erinra om denne och att ära denne. Därför intar denna genre
den viktigaste rollen i bildkonsten näst efter det religiösa måleriet. Alltefter hur många personer som avbildas, talar man om enkelporträtt, dubbelporträtt och grupporträtt.

2 kommentarer:

spooon sa...

vilken fin!/anna

hybris sa...

jag vet! visst är den underbar! jag älskar den. den står bredvid min säng jämt och ibland tittar jag på bilderna och blir helt tårögd.