tisdag 28 oktober 2008

mattias är sjuk i huvudet!

jag bor med mattias. han är en fantastisk människa, faktiskt den bästa, men ibland tror jag att han är lite lätt störd (iofs betyder det att jag också är det eftersom jag verkligen uppskattar sakerna som han gör).
idag har han gjort följande bild












och här om dagen när vi städade toalett och badrum gjorde han nedanstående (och för er som inte förstår sitter alltså toapappret i en hållare bakom bilden och kommer ut genom hennes mun).














jag har aldrig någonsin träffat någon som mattias och kommer nog aldrig göra det heller. mattias är det bästa som finns!

wikipedia har följande att säga om mattias:
mattias (alternativt mathias, matias eller matthias) är mansnamn med grekiskt ursprung, Μαθθίας, som i sin tur är en grekisk form av de hebreiska namnen מתתיהו (Mattitjahu) eller מתתיה (Mattitja), med betydelsen ’Guds gåva’ eller "gåva från guden Yahu/Yam".

Inga kommentarer: