torsdag 23 oktober 2008

födelsedagskalas

jag vill börja med att be om ursäkt för det ganska tråkiga (men dock tragiska) förra inlägget. detta ska inte upprepas (av mig, jag kan dock inte garantera att mannen ifråga inte uppför sig på liknande sätt i framtiden)! nu ska jag fortsätta i vanlig anda.

idag har jag varit på kalas. det var ett överraskiningskalas och jag har aldrig varit på något sånt tidigare! det var karin som fyllde år. eller egentligen inte. hon fyller år på söndag.
karin ser ut så här
<------------------

om man söker på födelsedagskalas på wikipedia kommer följande förklaring upp:
Födelsedagsfesten kan (särskilt för barn) också kallas födelsedagskalas. Den behöver inte hållas på samma dag som födelsedagen. Vanligen är det födelsedagsbarnet eller födelsedagsbarnets familj som bjuder in till festen, men för vuxna födelsedagsbarn förekommer också överraskningsfester. Under födelsedagsfesten är det födelsedagsbarnet som är centralpunkten och går före gästerna i den vanliga etiketten. På födelsedagskalas för barn är särskilda lekar vanligt som "hela havet stormar" och
"skeppsbrott
".

här är en bild på ett kalas som jag hittade (jag rekomenderar att man särskilt uppmärksammar flickan i mitten på nedre raden).













Inga kommentarer: