söndag 7 december 2008

designstuff

den här dagen har gått i designens tecken. HDK-julmarknad, där jag förövrigt träffade på ett gammalt ragg som är synnerligen trevlig samt världskulturmuséets eko-reko julmarknad. jag tänkte att jag skulle lägga upp bilder på det jag köpte och sen fick mitt underbara 2000kronors halsband av tania malo också komma med för att det passar in!












tania malo halsband 2000kr:













diadem/hårprydnad 99kr från okänd designer utanför världskulturmuséet:











vykort från dream and awake 10kr styck:
ps. det som inte är grönt är suddigt för att det är suddigt och inte för att jag är dålig på att fota, dessutom är det metallicfärgat...ds.













finfina klistermärken från iller och kotte för 50/20kr:













och avslutningsvis är självklart dagens ord från wikipedia design:

Formgivning eller design är den estetiska och ändamålsenliga utformningen genom en formgivare eller designer av en hantverksmässigt eller industriellt framställd produkt. Design är ett modernare och internationellt brukligt begrepp för formgivning.

men eftersom det var en väldigt tråkig text om design tänkte jag lägga in en som en bonus samt som en liten ersättning för uteblivna dagar.

wikipedia säger alltså bl.a. så här om klistermärke:

Klistermärke (även dekal eller sticker) är en bit papper eller plast med klister på baksidan. Där brukar även någon sorts skydd i form av ett vaxat papper finnas. Detta för att hindra att klistret förlorar sin fästande förmåga innan det ögonblick då klistermärket ska sättas upp och vaxpappret tas bort.
På klistermärket finns vanligen en bild eller en text av något slag. Klistermärken tillverkas för flera olika syften och ändamål.
Att samla
på klistermärken (med det vaxade papperet kvar) är en vanlig hobby bland barn.

8 kommentarer:

Karin + Åsa sa...

åh, jag köpte också såna klistermärken, fast kaniner!

/Åsa

hybris sa...

Ja! visst är de underbara!? kaninerna var nog slut när jag var där.

Iller och Kotte sa...

Kul att ni gillar dem!

Om ni vill ha fler är det bara att skicka oss ett litet mail.

Nu måste vi bli facebookkompisar! :)


/Iller&Kotte-Jonatan

pi Toronto sa...

wow
big cat!

graduation dress Toronto sa...

I adore cats!!

taxi company sa...

oh sweet kitties

music lessons Mississauga sa...

what are cuties

utility cans manufacturer sa...

ohhhh
I can't have got any cat:( allergy